Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

פרגולות תלויות בעיצובים מרהיבים

כאשר נגיף הקורונה ריתק אותנו לבית, אלה מכם שגרים בבית עם גינה הבינו שאם אי אפשר לטוס לחופשה בחו״ל בקרוב, לפחות אפשר ליצור מקום מפלט נחמד בחצר. אנשים החלו לקשט את המרפסת הקדמית בצבע טרי ובאדני פרחים צבעוניים והפכו את הסלון הפונה לחצר האחורית לחלל המתרחב אל עבר האוויר הפתוח עם פטיו יפהפה, שולחן וכסאות נוחים ופרגולה המצלה מפני השמש הישראלית הבוהקת.  וגם כשהקיץ מתחיל לעטוף אותנו, והאוויר נעשה יותר חם, עדיין אין צורך לוותר על הבילוי בפטיו, בעיקר כשפרגולה מסוגננת ויפה מצלה עליו.

קיימים מבנים חיצוניים רבים המשמשים כתוספת נחמדה לבית או לחצר האחורית יחד עם זאת, אין כמו הפרגולה. מבנה זה יכול להיסמך על עמודים או להיות תלוי על קיר הבית ללא עמודים שיסתירו את הנוף.

כל פרגולה תלויה המחוברת לקיר הבית, מסוגלת לשרת מטרות רבות החל מהגנה מפני השמש ותנאי מזג האוויר האחרים, וכלה בהקניית אזור מנוחה נעים מחוץ לבית. פרגולות תלויות אלה מגיעות בשלל עיצובים מרהיבים, כך שתוכלו לבחור את הסגנון המתאים ביותר לשטח החיצוני של הבית שלכם.

אגב, כמו שאת גרם המדרגות ניתן לעטר במגוון סגנונות מעוצבים, לדוגמה: מעקה נירוסטה, מעץ או מאלומיניום, כך גם את הפרגולה שלכם ניתן ליצור בעיצוב מרהיב מותאם אישית.

דרישות ייחודיות לפרגולות תלויות

יש סיבות רבות בגינן אנשים בוחרים לבנות פרגולה תלויה הנשענת על קיר הבית, למשל:

  • כדי לעצב את חזית הבית עם מוקד כניסה מעניין
  • כדי ליצור אזור של צל ויופי באזור ישיבה החיצוני, כהמשך לחלל הסלון הפנימי בצד האחורי של הבית.
  • כדי לחסוך מקום בחצר, על ידי בניית הפרגולה כשהיא צמודה לחזית הבית או לקיר האחורי שלו.

לא משנה מהי הסיבה בגללה אתם מבקשים להתקין את הפרגולה כשהיא תלויה על הקיר, זכרו שבאופן כללי, היציבות היא הדבר הראשון שעליכם להבטיח. המשמעות היא שחיבור הפרגולה לקיר הבית חייב להיות חזק ביותר, אחרת המבנה עלול להתמוטט ולפגוע בקירות הבית או חלילה באנשים.

יש דברים בטיחותיים נוספים שחשוב לשים לב אליהם לגבי פרגולות תלויות, כגון: העיגון של הפרגולה ישירות אל קיר הבית יעמיס משקל רב על הקיר ויש להתמודד עם אתגר זה כאשר מתכננים את הוספת מבנה הפרגולה לקיר. בנוסף, אם אתם מחברים פרגולה לקיר שבנוי כולו מלבנים, חשוב לקחת בחשבון שהלבנים נוטות להתפורר, כך שאי אפשר יהיה לחבר אליהן ישירות את קורת העץ או האלומיניום עליו תישען הפרגולה.

היתרונות של פרגולה תלויה מאלומיניום

האלומיניום מציע לכם חומר קל משקל שמתאים במיוחד לבניית פרגולה תלויה. האלומיניום הוא חומר מאוד גמיש, חזק ועמיד לאורך שנים רבות, אך בכך לא די, האלומיניום מציע כמה יתרונות חשובים נוספים, כגון:

  • אפשרות לבחור צבע וסגנון מתוך מגוון עצום של אפשרויות, בהתאם לעיצוב הבית והגינה שלכם.
  • אפשרות לבניית פרגולה בסגנון מודרני וקליל משהו.
  • אפשרות ליהנות מפרגולה זולה יותר בהשוואה לפרגולה שעשויה מעץ.
  • אפשרות להרכיב את הפרגולה התלויה בעצמכם.
  • אפשרות ליהנות מפרגולה תלויה אשר לא תחליד ולא תתבלה עם הזמן, למרות שהיא חשופה לפגעי מזג האוויר ולשינויי הטמפרטורות.
  • אפשרות ליהנות מפרגולה תלויה ללא הצורך לדאוג, לטפח, לתחזק ולשמור ללא הרף על הפרגולה כדי שזו תיראה כמו חדשה גם בעוד שנים רבות.
  • אפשרות להוספת תאורה ותוספות נחמדות אחרות, כמו עציצים תלויים, שיוסיפו חן ואווירה לפרגולה התלויה שלכם. ברור שהתאורה היא אלמנט חשוב מאוד. אחרי הכול אתם רוצים ליהנות מהפטיו והפרגולה גם כשהשמש מתחילה לשקוע.

היתרונות של פרגולה תלויה מעץ

פרגולה מעץ מציעה לכם את הסגנון הטבעי האולטימטיבי, עם מראה חם שרק הטבע יכול לספק. יחד עם זאת, מבנה מעץ דורש טיפול ותחזוקה רבים יותר מאשר האלומיניום. העץ רגיש לעובש, לנזקי חרקים ולריקבון, אבל עם תחזוקה נכונה וסדירה, פרגולה מעץ יכולה להחזיק זמן רב מאוד, כמעט כמו האלומיניום.

אמנם, העץ הוא חומר יקר יותר מהאלומיניום, אבל לפעמים אין תחליף לאווירה הכפרית והנעימה שהעץ מצליח ליצור בגינה.

לבסוף, פרגולה תלויה על הקיר היא בחירה מושלמת כמעט לכול בית, אבל במיוחד כאשר שטח הגינה שלכם מוגבל לפטיו קטן.

תוכן עניינים

בניית בריכות שחייה
בניית בריכות שחייה

בניית בריכות שחייה כבר לא רק לעשירים! בניית בריכות שחייה – היום זה כבר ברור. עוד ועוד ישראלים בונים בריכת

בניית דק
בניית דק

בניית דק – יותר ויותר אנשים בוחרים לשלב בחצר ביתם דק המאפשר להם למצוא פתרון פונקציונלי ושומר על העיצוב לחצר.