Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

פתרונות קירוי פרגולות – מה יתאים לך?

לפני שאתם ניגשים למשימת בחירת פתרון הפרגולה המתאימה לכם ביותר, עליכם להיות בקיאים בסוגי החומרים לקירוי פרגולות וסוגי השימוש הקיימים לכל פרגולה, בכדי להתאים עבור הצורך שלכם את הטוב ביותר. אז איך לבחור את סוג קירוי פרגולות הנכון ביותר עבורכם?

חשוב להבין שמבחר קירוי פרגולות הוא די גדול והבחירה תלויה במאפיינים של כל פרגולה, בנראות והאסתטיקה שאתם אוהבים, כמו גם הצורך של השימוש בה.

במאמר נעזור לכם להבין אילו סוגי קירוי פרגולות קיימים בשוק ומה השימושים של כל אחד מהם, לצורך הבחירה הנכונה ביותר.

הסוגים השונים של קירוי פרגולות

חשוב להבין לפני הכל כי פרגולה חייבת לעבור אישור על פי חוק במיוחד כדי להפוך אותה לפרגולה קבועה, כאשר היא נחשבת כחלק מתשלום הארנונה ותשלומים נוספים עקב שינויים אפשריים בתוכניות בניין-עיר (תב״ע בשפה המקצועית). כשאתם משתמשים בקירוי פרגולות שאינו קבוע, אופן ההתקנה שלה יהיה שונה ובעל קירוי זמני ומתפרק, אמנם אתם עדיין מחויבים בהצהרה על ההתקנה לצורך התוספת החוקית בתשלום הארנונה ודרישות הרשות המקומית בעיר מגוריכם ועל מנת שזו תהיינה מוגדרת כסוכה כשרה.

פתרונות קירוי לגשם

סוכך הוא בין פתרונות קירוי פרגולות הנפוצים ביותר, כאשר גם לכל סוג סוכך יש את התכונות שלו- ישנם סוככים שמהווים כפתרונות קירוי לגשם ומגיעים עם אטימות חזקה ועמידות לאורך שנים רבות, וישנם סוככים העשויים מבד ומגנים מפני חדירת שמש חזקה לשטח המוצל.

סוככי זרועות

סוככי זרועות עשויים כקירוי אלומיניום לפרגולה והיתרון הגדול ביותר בהם שהם לא מצריכים את אישורי העירייה הנדרשים מאחר והם נחשבים כסוככים נפרדים וזמניים. ההתקנה שלהם די פשוטה, העשויה מזרועות אלומיניום והם מתאימים לחלוטין למגוון צרכים כמו קירוי והצללה לבית ולצר וגם לחנייה, כל מקום בו יהיה קירוי אלומיניום לפרגולה שיתמוך בזרועות.

יתרונות הסוכך

סוככים באופן כללי הם קלים מאוד להרכבה עצמית וקיימות אפשרויות רבות לעיצוב של הסוכך, כמו כן ישנם סוככים הנפתחים ידנים בעוד שישנם כאלו שנפתחים עם שלט חשמלי. בימות הקיץ הבד המיוחד של הסוכך אינו דוהה ועמיד במיוחד לתנאי מזג האוויר החמים של הארץ.

סוגי קירוי פרגולות מלא

סוג אחד נקרא סנטף ועשוי מהחומר פוליקרבונט שהוא קירוי פלסטי לפרגולה ומשמש בעצם כגגון לכל דבר. קירוי פלסטי לפרגולה מעניק הצללה וגם אטימות נגד מים ומגיע בשלל של צבעים לבחירה. מנגד, קיים החיסרון של רעש טיפות הגשם שפוגעות בקירוי ולעיתים עלול להפריע אך אין מה לעשות ממש בנושא.

הסוג השני עשוי מ PVC שהינו ברזנט פלסטיק אטום המיוחד לשימוש בחורף. ההגדרה היא פרגולה שאינה קבועה והא עמידה לתני מזג אוויר קיצוניים וחורפיים. ברזנט הפלסטיק עמיד בפני הגשם וגם שלג ומגיע גם בצורה חשמלית ומתקפלת, אך לעיתים פונקציית הקיפול נשארת דווקא כחיסרון.

אז מה בכלל מתאים לי?

כאמור, ישנם סוגי קירוי פרגולות רבים אבל עליכם לדעת במדויק מהו הצורך ומה ברצונכם לקבל כשאתם מתקינים קירוי והצללה לבית ולחצר?

האם בכוונתכם לשבת מתחתיה בשעות הערב ולכן ההצללה נגד השמש אינה רלוונטית?

האם מקום המגורים שלכם, למשל בצפון הארץ, מצריך הגנה מירבית ואטומה נגד הגשמים?

מהו הטעם העיצובי שלכם ומה אתם רוצים לשדר כשאתם חושבים על הצללת פרגולה?

לדוגמא, אם אתם מתגוררים במקום הררי גבוהה ולכן גם יחסית קריר בעונת החורף ודי חמים בעונת הקיץ כאשר עקב הגובה אתם קרובים יותר לשמש, עליכם לבחור קירוי לפרגולה שיתאים לאקלים המשתנה בקיצוניות ולכן כדאי לבחור כזה שיהיה עמיד גם בגשם וגם ברחוב ובתנאי שמש.

אם אתם מתגוררים בדרום, סביר להניח כי תשקיעו בהצללה ששמה דגש על הצללה עמידה מפני קרני השמש הקודחים, מאשר הגשם.

תוכן עניינים

בניית בריכות שחייה
בניית בריכות שחייה

בניית בריכות שחייה כבר לא רק לעשירים! בניית בריכות שחייה – היום זה כבר ברור. עוד ועוד ישראלים בונים בריכת

בניית דק
בניית דק

בניית דק – יותר ויותר אנשים בוחרים לשלב בחצר ביתם דק המאפשר להם למצוא פתרון פונקציונלי ושומר על העיצוב לחצר.