Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הכלים הטובים ביותר לסידור הבית ונגד אגירנות כפייתית

הבלאגן חוגג אצלכם בבית? אתם לא לבד: מסתבר שישראלים רבים לוקים באגרנות כפייתית, במסגרתה הם אוגרים חפצים מיותרים רבים המעמיסים על הסדר בביתם ואפילו בבתי העסק שלהם. ישנן חדשות טובות – סידור הבית יכול להיות מטלה מהנה, ואפילו יכול להיכלל במסגרת פרויקט רחב יותר של שיפוץ ושדרוג הבית. מאמר אופטימי לבלאגניסט המצוי

אם הבלאגן אצלכם חוגג, חוסר הסדר והחפצים המיותרים נערמים בכל פינה בבית ובחצר – אתם לא לבד: ישראלים רבים לוקים באגרנות יתר, ואפילו אגרנות כפייתית, והם אינם מסוגלים נפשית להיפטר מהם.

לאותם אנשים יש תירוצים מתירוצים שונים למצב: החפצים האלו נחוצים, יום אחד נשתמש בהם, אלו חפצים יפים, הבלאגן הוא בגלל הילדים / הכלב / החתול / כולם ביחד…

נשמע לכם מוכר?

כאמור, אתם לא לבד. עשרות אלפים סובלים מכך בישראל. אבל כפי שנאמר כבר מזמן, צרת רבים נחמת טיפשים – כך גם בהתמודדות עם בלאגן: העובדה שהדשא של השכן מבולגן יותר אינה תירוץ להותרת חוסר הסדר על כנו.

מה עושים?

סידור הבית יכולה להיות מטלה מהנה, גם אם קשה לאגרנים כפייתיים, אם היא מלווה באופק אופטימי של המראה החדש של הבית הצפוי לאחר סידורו. לעיתים, כדי "להמתיק את הגלולה", העבודה הזו הופכת למטלה אחת מתוך פרויקט רחב יותר, של שיפוץ ושדרוג הבית.

מאמרים נוספים: 

עבודה בשלבים

אם חוסר הסדר בבית באמת גדול ורחב, נכון יהיה לחלק את מטלת סידור הבית לכמה שלבים. למשל, ניתן לסדר חדר אחד בכל פעם, ואחרי שסידור החדר מסתיים, עוברים לחדר הבא. דרך אחרת היא לחלק את הבית למתחמים, ואז להטיל על כל אחד מבני הבית לסדר את המתחם הנמצא באחריותו, עד להשלמת הסדר בכל הבית.

העבודה בשלבים על סידור הבית מפרקת את המטלה הגדולה לשורה של מטלות קטנות וריאליות, ומפוגגת את האיום המנטאלי של התמודדות עם חוסר סדר בקנה מידה גדול. המעבר ממטלה למטלה יכולה גם להוות "ניצחון ביניים" על חוסר הסדר, אותו מומלץ "לחגוג" עם מאכל טעים או הפסקה מפנקת – אבל קצרה – לפני שחוזרים לעבוד על המטלה הבאה ברשימה.

הכנה לתחזוקת הסדר החדש

כמובן שאת הסדר החדש מומלץ ורצוי לתחזק, על מנת שלא להגיע שוב לבלאגן המוכר לאחר תקופה קצרה של סדר. כבר בעת ביצוע העבודה, רצוי לתכנן את הסדר הקבוע של הדברים והחפצים שיוותרו בבית לאחר פינוי החפצים המיותרים, כאשר מומלץ לקבוע מקומות קבועים לכל חפץ, אליהם יש להחזיר אותם בתום השימוש.

אסטרטגיה נוספת לתחזוקת הסדר החדש, בדומה לאסטרטגיית סידור הבית לפי מתחמים וחלוקת האחריות לסידורם על ידי בני המשפחה השונים, היא "מינוי" אותם בני משפחה לסדר הכללי של אותו מתחם גם לאחר תום העבודה.

שדרוג הבית

כפי שהצענו קודם, ייתכן כי עבודות סידור הבית תהיינה חלק מעבודות רחבות יותר לשיפוץ ושדרוג הבית. במסגרת שדרוג כזה ניתן בהחלט לבצע בגינת הבית בניית דק מעץ (שתהיה עילה נהדרת לסידור הגינה!); להתקין פרגולות אלומיניום דמוי עץ, בכניסה או בגינת הבית, תוך פינוי החפצים המפריעים לבנייתן; לבנות מחסן פנל מבודד, היכול לסייע מאוד באחסון חפצים והכנסת סדר בבלאגן בפני עצמו, ועוד.

יש לציין כי מחסן פנל מבודד שומר על הכלים והחפצים בתוכו מפני רטיבות ופגעי מזג האוויר, ויש אפילו המשתמשים בו כחדר עבודה או משרד נוסף בבית. במחסן זה, ניתן לאחסן בנוסף לחפצים רבים, גם כלי עבודה נפוצים לבית, כגון פטישים, מברגים, מסמרים, סוגים שונים של מספריים, כלי עבודה לגינה, מפוחי עלים, שואבי אבק ועוד.

אז אם אין לכם כוחות קסם פלאיים, הבית לא יסדר את עצמו; אתם אחראים על הסדר והניקיון בבית – סדרו אותו!

תוכן עניינים

בניית בריכות שחייה
בניית בריכות שחייה

בניית בריכות שחייה כבר לא רק לעשירים! בניית בריכות שחייה – היום זה כבר ברור. עוד ועוד ישראלים בונים בריכת

בניית דק
בניית דק

בניית דק – יותר ויותר אנשים בוחרים לשלב בחצר ביתם דק המאפשר להם למצוא פתרון פונקציונלי ושומר על העיצוב לחצר.