Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

סוגי פרקטים שחייבים להכיר

אחת המגמות שעולות לא מעט בשנים האחרונות היא שימוש בפרקט לצורך עיצוב הבית. ישנם סוגי פרקטים שונים ומגוונים שניתן להשתמש בהם לעומת מה שהיה בעבר ואלה מעניקים מראה אירופאי, טרנדי וחמים לכל בית ובכל מקום בו הוא נמצא. השימוש בפרקטים הינו דבר מוכר וידוע אולם בעבר רק אנשים עמידים מאוד כלכלית יכלו לאפשר לעצמם לעשות רצפת פרקט בבית או במשרד. כיום עם האפשרויות המגוונות, התחרות הגדולה והמחירים שפחתו כל אחד יכול לאפשר לעצמו ליהנות מהמראה הכפרי והאלגנטי המיוחד והמדליק עם פרקטים בהתאמה אישית לבית.

סוגי פרקטים שכדאי להכיר ומה ההבדלים ביניהם:

כל קטלוג פרקטים יכיל לפחות 4 סוגי פרקטים הקיימים כיום: פרקט מעץ טבעי כמובן, פרקט למינציה, פרקט פולימרי ופרקט PVC. לכל אחד מאלה יש את היתרונות והחסרונות שלהם, המחיר שלהם, הצבעים הניתנים להתקנה ועוד פרמטרים שעשויים להשפיע גם על ההחלטה הסופית בבחירת הפרקט.

פרקט למינציה:

כאשר אתם בוחנים דוגמאות של פרקטים סביר להניח שהסוג הנפוץ ביותר שתתקלו בו יהיה פרקט הלמינציה. פרקט זה עשוי מחומר הנקרא HDF ועליו מודבקת תמונה של עץ באמצעות מכשיר חימום מיוחד. על תמונת העץ יש מעטפת של שכבת למינציה אשר מספקת הברקה ומגינה מפנים שריטות וכתמים. ההתקנה כאן היא פשוטה, מהירה והמחיר הוא זול יותר בדרך כלל מפרקט עץ רגיל. איכות ועמידות הלמינציה והפרקט מוצגים במדד הנקרא AC והוא נע בין AC3 לac6 כאשר 6 הוא המתקדם והעמיד ביותר ו3 בדרך כלל לא יהיה מומלץ. עובי הפרקט ינוע בין 6 ל12 מ"מ ויהיה בערך באמצע בממוצע.

פרקט עץ טבעי:

ישנם סוגי פרקטים רבים ושונים אולם רובם תחליף לעץ טבעי. פרקט עץ טבעי הוא פרקט מקורי, כפי שהוא צריך להיות לפי הספר. אם יש לכם תקציב גבוה יותר ואתם רוצים שריצפת הפרקט בבית או במשרד שלכם תהיה מעץ טבעי הרי שזו כמובן תהיה האופציה הטובה ביותר עבורכם. בדרך כלל יעשה שימוש מעץ אלון. הפרקט יהיה גושני או רב שכבתי ויכלול גימור לכה או גימור שמן. פרקט מעץ טבעי מחייב תחזוקה אחת לכמה שנים אולם נחשב ליוקרתי, הטבעי והאיכותי ביותר מבין הפרקטים השונים.

פרקט פולימרי:

חומר פלסטיק הדומה מאוד לPVC אך נחשב למעט יקר יותר. החומר עמיד במים וניתן לרכוש לוחות גדולים. בחדרים או בתים בהם יש שימוש רב במים, לחות גבוהה או צמחיה רבה שצריך להשקות נהוג להשתמש בפרקט מסוג זה. הוא פשוט וקל להתקנה ותחזוקה אולם החיסרון שלו הוא שהוא נראה פחות טבעי מאשר פרקט העשוי למינציה למשל.

פרקט PVC:

פרקט סינטטי מבוסס חומר פלסטיק גם כן. הוא גם מאוד עמיד במים ונחשב לפרקט זול יחסית ולכן עושים בו שימוש במוסדות שונים, אזורי מסחר ולעתים בחנויות רבות. עם זאת הוא גם מתאים לבתים פרטיים עם תקציב נמוך יותר.

תוכן עניינים

בניית בריכות שחייה
בניית בריכות שחייה

בניית בריכות שחייה כבר לא רק לעשירים! בניית בריכות שחייה – היום זה כבר ברור. עוד ועוד ישראלים בונים בריכת

בניית דק
בניית דק

בניית דק – יותר ויותר אנשים בוחרים לשלב בחצר ביתם דק המאפשר להם למצוא פתרון פונקציונלי ושומר על העיצוב לחצר.