Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

שמשיה, פרגולה או גזיבו – מה מתאים לגינה שלך?

כל חצר ביתית, ובפרט בישראל בה מזג האוויר הוא ים-תיכוני – חייבת מערכת הצללה תומכת, שתאפשר מצד אחד ישיבה בנוחות תחת השמש, ומצד שני גם תשמור על הריהוט מנזקי השמש. במקרים מסוימים, כתלות בבחירה שלכם – ההצללה תוכל להגן עליכם גם בחורף מפני רוח וגשם ותאפשר לכם ליהנות מהגינה גם בימים קרים. למגוון הרחב של פתרונות ההצללה יש יתרונות, אך גם חיסרון אחד – הקושי לבחור במוצר המתאים ביותר. לפניכם מאמר הסוקר את פתרונות ההצללה הפופולריים ביותר.

פרגולה – מה זה?

פרגולות הן מוצר הצללה פופולרי במיוחד, והנפוצות שבהן הן פרגולה העשויה מאלומיניום וכן פרגולה עשויה עץ, כשלכל אחת מהן יש יתרונות וחסרונות. הכלל החשוב ביותר הוא כשבוחרים להתקין פרגולה בחצר, בין אם זו פרגולת עץ ובין אם פרגולת אומיניום – שהחומרים מהם היא עשויה יהיו איכותיים. מבין כלל האפשרויות המוצעות במאמר זה, הפרגולה נחשבת ליקרה ביותר.

גזיבו – יתרונות, חסרונות ולאילו חצרות זה הכי מתאים?

גזיבו הוא מבנה פתוח המספק הגנה מפני השמש, צל וגם אוורור. הוא הפך לשם נרדף לציליות ונפוץ לא רק בגינות פרטיות אלא גם בחופי ים, אתרי קמפינג ומסעדות. היתרונות בגזיבו הם היופי הרב שהוא מוסיף לגינה והניידות, ואילו חסרון אחד הוא גם יתרון – העובדה שהוא פתוח מכל צדיו. הגזיבו יתאים לכל סוגי החצרות ובפרט לצרות גדולות ולמי שלא מעוניין בפתרון הצללה קבוע. הבחירה צריכה לקחת בחשבון את מספר האנשים שירצו לשהות תחתיו. כמו כן, תוכלו לבחור בין גזיבו שהתקרה שלו עשויה בד, אלומיניום או דווקא עץ.

שמשיות – אילו סוגי שמשיות יש, ומה יתאים לגינה שלכם?

שמשיות לגינה נחשבות למוצר הצללה פופולרי ואהוב. בשונה מפרגולה וגזיבו, לשמשיות אין "קירות" או עמודים תומכים – מה שמספק מרחב רב יותר. היתרון הבולט שלהן הוא הניידות והמגוון הרחב: החל משמשיות ענקיות בעלות רגל אמצעית, דרך שמשיות צד אשר הרגל שלהן ממוקמת בפינה ובכך מפנה מקום וגם מונעת היתקלויות ועד לשמשיות קש, ממש כמו בחופי הים הטרופיים. העובדה שמדובר במוצר נייד, עמיד, שלא דורש היתר ולא יקר במיוחד הופכת את השמשיות לפתרון הצללה מועדף בקרב רבים, אשר מעניק לגינה שלהם את הקלילות והמרחב שהם מחפשים.

בחרו את המערכת בהתאם לצרכים ולאופי הגינה

מומלץ לבחור את מערכת ההצללה בהתאם לצרכים שלכם, לאופי החצר ולעיצוב שלה – כדי שתוכלו להפיק ממנה את המיטב וליהנות מגינה בעלת מראה אטרקטיבי ומטופח. חשוב לזכור שריהוט גן נמצא תחת כיפת השמיים ובכך חשוף לנזקי מזג האוויר – לשמש יוקדת בקיץ שמחממת אותו ועלולה לגרום לקילופים או דהייה של הצבע, ולגשם בחורף. בחירה חכמה היא גם כזו שתגן על הריהוט שלכם ותשמור אותו למשך שנים קדימה.

 

 

תוכן עניינים

בניית בריכות שחייה
בניית בריכות שחייה

בניית בריכות שחייה כבר לא רק לעשירים! בניית בריכות שחייה – היום זה כבר ברור. עוד ועוד ישראלים בונים בריכת

בניית דק
בניית דק

בניית דק – יותר ויותר אנשים בוחרים לשלב בחצר ביתם דק המאפשר להם למצוא פתרון פונקציונלי ושומר על העיצוב לחצר.